A multimédiás tartalmak előnyei

A multimédiás tartalmak előnyei

~3 perc

hogyan csinálj egy tartalomból több kisebb tartalmat?

Nagyszerű tartalomkészítő stratégia, ha egy adott témát, tudásanyagot és kreatív elképzelést több, kisebb tartalomra bontasz szét, multimédiás tartalmak segítségével. Milyen típusait ismerjük a multimédiás tartalmaknak és pontosan milyen előnyökhöz juthatsz velük? Ebben a blogcikkben beavatunk a tevékenység részleteibe.

Megéri? Abszolút!

A multimédia lényegében a különböző típusú médiák kombinációját jelenti, mint a szöveg, kép, hang, animáció és videó. Segítségével gyorsabb és könnyebb információgyűjtés és megértés születhet, valamint nagyban javíthatja a felhasználói élményt. Ráadásul magasabb interakciót és erősebb SEO tevékenységet is generálhat a bevetése.

Úgy használja az üzleti szektor, és szórakoztató ipar, ahogy a kreatív és oktatási terület is. Ha tartalomgyártói munkát végzel, számodra a multimédiás tartalom készítése igazi aranybánya lehet.

Tartalomtípusok

Egy-egy téma vagy tudásanyag felhasználása tengernyi lehetőséget tartogat: csak a tartalomgyártó kreatív kapacitása szabhat neki határt. Ebben a cikkben egy példán keresztül szeretnénk szemléltetni a lehetséges tartalomtípusokat.

  • Először is, szervezz meg és készíts el egy vodcast adást! A vodcast a podcast adás videós kiegészítése, az elmúlt időszak egyik legnépszerűbb újdonsága. Ha nem tudod, hogyan is vágj bele, örömmel állunk rendelkezésedre.
  • Az elkészült videót teljes hosszúságban töltsd fel YouTube csatornádra! Ide kattintva megnézheted nemrégiben készült vodcastünket a videós tartalomgyártás témakörében.
  • A hanganyagot, vagyis a podcast adást pedig a hangmegosztó oldalakra tudod feltölteni, mint az Apple Podcast, Google Podcast, Spotify és Soundcloud. Íme saját podcast adásunk elérése Spotifyon és Soundcloudon.
  • Mindenképpen érdemes rövid részleteket vágni és feliratozni a hosszú videós anyagból, majd közölni őket a közösségi médiában: a TikTok, Instagram Reels vagy Story és a Youtube Shorts is tökéletes felület a célra. Ezekkel a megjelenésekkel növelni tudod a hallgatottságot. Mi is közzétettük a fenti vodcastünk rövid teaser anyagát a Facebookon.
  • Ide kapcsolódó lehetőség a figyelemfelkeltő posztok közlése. Grafikus segítséggel készíts vonzó kreatívokat és velük posztokat a csatornáid híresztelésére!
  • Az egyik legpraktikusabb húzás, ha írsz egy blogcikket az adott vodcast témájában, amit aztán megoszthatsz saját weboldaladon is. Ezáltal javulhat saját SEO eredményed és látogatóid elköteleződését is segíted vele. Ide kattintva elolvashatod friss blogcikkünket.
  • Ha van saját email marketing listád, akkor az adást követően érdemes annak rövid kivonatát levélként elküldeni a hallgatók számára, beillesztve a videós linket, és a podcast elérhetőségeit is.
  • Extra tippünk, hogy támogasd meg kész vodcasted PPC hirdetésekkel is a közösségi média felületeken! Ezzel akár új, potenciális ügyfeleket is szerezhetsz márkádnak.

Alábbi ábránk segítségével egyszerűen átlátható a multimédiás tartalomgyártás folyamata:

Kombinálj, kísérletezz!

Ha adott a szakmai tudás és kreatív ötletekért sem mész a szomszédba, ne félj kísérletezni! Az online tér számtalan lehetőséget tartogat: tapasztald ki, milyen tartalmak a legelőnyösebbek márkád számára. Azt javasoljuk, minimum 4-5 fogást ültess át havi stratégiádba a fentiek közül.

Eredményes és izgalmas tartalomgyártást kívánunk!