Megérkezett a Consent mode v2!

Megérkezett a Consent mode v2!

~3 perc

A Consent mode, vagyis beleegyezési mód egy olyan adatvédelmi beállítás, amely a webhelyek és alkalmazások üzemeltetői számára lehetővé teszi az adatgyűjtést és az adatok felhasználását, de a felhasználók hozzájárulásainak megfelelő, szabályozott módon.

Bár eddig is voltak törekvések a felhasználói adatok védelmére, idén tavasszal új fejezet nyílik a GDPR és adatvédelmi folyamatok terén: A Google kötelezővé teszi a Consent mode v2 használatát, minden szolgáltatásait használó webhely számára. Ezzel jelentős változások várhatóak a Google Ads, Google Analytics működésében és a Meta hirdetési folyamataiban is. Nézzük a részleteket!

A Google Consent Mode és a GDPR

A változás gyökere egészen 2018-ra vezethető vissza: a GDPR bevezetésével elindult egy komoly törekvés a felhasználók adatvédelme érdekében, több-kevesebb gyakorlati sikerrel. A Consent mode v2 bevezetésével az EU lényegében biztosítani akarja, hogy a felhasználói adatok marketing célokra való felhasználása a GDPR szabályainak megfelelően történjen. A digitális piacokról szóló törvényeknek a Google mellett az Amazon, Apple, ByteDance, Meta és Microsoft is köteles megfelelni.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Ameddig a látogató nem fogadja el a webhelyen található cookiekat (címkéket, sütiket), addig azok blokkolva maradnak és meghiúsul az adatgyűjtés, a személyre szabott hirdetés, vagy az adatok elérhetővé tétele harmadik fél számára (amely általában a Google Analytics).

Ez már rövid távon is megfigyelhető változásokat fog eredményezni a PPC kampányok hatékonyságában.

  • A remarketing célközönség visszaeshet vagy eltűnhet,
  • a Google Ads által használt adatok minősége is romlik,
  • kevesebb eséllyel jutnak el a hirdetések az optimális célközönséghez.

Vigasztalásul szolgálhat azonban, hogy az összesített információk sok segítséggel szolgálhatnak a teljesítmény mérésnél és a Google is igyekszik majd helyreállítani az elveszett, kincset érő adatokat.

Basic VS Advanced

Kétféle megoldás létezik a Google Consent beállítására, a Basic és az Advanced verzió. Míg az első beállítása lényegesen egyszerűbb, a második több anonimizált adatot enged át a Google irányába, ezzel pedig támogatja az algoritmust és a hatékonyságot is.

Alapvetően azt tanácsoljuk, hogy ha még nem rendelkezel GTM-mel, alacsonyabb forgalmú az oldalad és havi maximum 80 vásárlási konverzióval rendelkezel, akkor válaszd a Basic módot. Különösen akkor, ha nincsen anyagi és jogi erőforrásod az Advanced beállítására.

Hogyan tudod beállítani?

A wordpress alapú weboldalaknál a legjobb megoldás, ha kulcsrakész beállítást használsz. Fontos, hogy rendelkezz egy Consent Management Platformmal (CMP), ami elvégzi a szükséges beállításokat. Ha még nem rendelkezel ilyennel, ezen a linken találod a Google hivatalos CMP Partnereit.

Ha viszont kész CMS rendszert használsz, a fejlesztők valószínűleg már elvégezték a szükséges fejlesztéseket.

A lényeg, hogy:

  • Rendelkezz beállított GTM fiókkal,
  • használj valamilyen CMP megoldást,
  • a kettőt szinkronizáltan működtesd,
  • és győződj meg róla, hogy bekapcsoltad a Consent Mode-ot.

Reméljük, hogy hasznosnak találtad cikkünket és fontos információkkal gazdagodtál az adatvédelem világából. Ne feledd: márciustól indul a szigorítás!

 

Források: