Helló PlusCast!

Helló PlusCast!

~4 perc

Biztosan találkoztatok már Facebook oldalunkon, vagy Instagramunkon a hírrel, miszerint elindult podcastünk, a PlusCast!

Adásainkban szeretnénk feldolgozni mindenki számára érthető módon a marketing és design alapjait érintő kérdéseket, a kreatív- és médiaipar újdonságait és híreit.

Mielőtt belevágnánk abba, hogy mik a jövőbeli terveink, milyen adásokra számíthattok tőlünk az első évadban, egy kicsit kifejtenénk nektek azt, hogy miért hasznos egy podcast, mi az, ami marketing szempontból kifejezetten előnyös, ha részt veszünk akár vendégként egy adásban, vagy elindítjuk sajátunkat.

Mi az a podcast?

A podcast az esetek nagy részében egy előre rögzített hanganyag, amit bárki bármikor tud hallgatni telefonján, tabletén, számítógépén – attól függ, hogy melyik alkalmazást válassza (Google podcast, Spotify, SoundCloud, Apple podcast). Éppen ezért (is) az elmúlt években nagyon nagy népszerűségnek örvend: cégek, vállalkozások, ügynökségek, vagy akár baráti társaságok is indítanak podcast csatornát. Így hát úgy döntöttünk mi is, hogy felülünk a podcast vonatra, és elindítjuk sajátunkat! A podcast adások minden esetben valamilyen témát, vagy egy nagyobb témakört dolgoznak fel, ahogy a mi esetünkben ez a marketing szakma körüli kérdéseket fogja jelenteni.

Milyen előnyökkel jár?

Egyre többen vágnak bele a podcast gyártásba, hiszen egyszerűbb, és sokkal pénztárca kímélőbb is egy minőségi videós adás elkészítésénél. Arról nem is beszélve, hogy podcastot szinte bárhol és bármikor tudunk hallgatni: főzés közben, vezetés közben, utazás vagy akár vásárlás közben is. Ha pedig valamiért meg kell szakítanunk az éppen hallgatott adást, akkor sincs semmi veszve: az alkalmazás amit használunk – legyen az bármelyik a fentiek közül – megjegyzi hol tartottunk, mintha csak egy zeneszámot hallgattunk volna. Attól sem kell félnünk, hogy mobilinternet előfizetésünkre hatással lesz, hiszen az adásokat le tudjuk tölteni akkor, amikor internet közelben vagyunk, és bármikor le tudjuk őket játszani amikor csak szeretnénk.

És mi a szerepe a marketingben?

Számos előnnyel jár marketing szempontból is az, ha valaki indít egy podcast csatornát, vagy szerepel más adásokban, mint vendég. Vegyük is végig!

  • Új, vagy más közönséget érsz el általa – nem mindenki szeret olvasni, és nem mindenki szeret videókat nézni, vagy éppenséggel nincs idejük rá. Egy podcasttel pont ezeket az embereket fogod elérni!
  • Sokkal személyesebb – míg egy közösségi média oldal a cégek nevében kommunikál, a podcastokban Te magad képviseled a céged, márkád, ezáltal sokkal hitelesebb leszel.
  • Gyorsabb és egyszerűbb összerakni, mint egy videós adást, így sokkal hamarabb tud látható eredményeket hozni.
  • Népszerűsíthetjük vele tevékenységünket, vagy akár szolgáltatásainkat is bemutathatjuk egy-egy beszélgetés során – természetesen nem direkt sales-ként.
  • Gyűjthetünk vele érdeklődőket, vagy akár még adatbázist is építhetünk a segítségével.

 

És nekünk mik a terveink?

Marketing podcast, vagy marketinges kérdésekkel foglalkozó podcast nincs kifejezetten sok a piacon, mi pedig ügynökségként küldetésünknek éreztük azt, hogy eloszlassuk a szakma körüli ködöt azoknak, akik kevésbé értenek hozzá, vagy nem igazán foglalkoztak még ilyen tevékenységgel. Ha pedig bárki szeretne podcast gyártásba vágni, de nem tudja hol kezdje, ebben is tudunk segíteni: jövőbeli terveink között szerepel az is, hogy belecsapunk a podcast gyártásba is, mint szolgáltatás.

Végezetül pedig megkérdeztük Edinát, a PlusCast főszerkesztőjét arról, hogy mire számíthatunk az első évadban:

“A PlusCast első részeit nevezhetjük “alapozó” adásoknak is: megtudhatjuk, hogy miért fontos egyáltalán a közösségi média platformokon való jelenlét, mi szerepe van egy (jó) arculatnak egy vállalkozás életében, valamint beszélgetünk majd hirdetésekről is. A nyarat egy izgalmas, mostanában hot topic-ként számontartott employer brandinggel indítjuk majd, a többi pedig majd adásainkból kiderül.😉 

Az biztos, hogy frissen és motiváltan indulunk neki a kis stábunkkal ennek az új kalandnak!

Tartsatok velünk: