Az ötlettől a sikeres kampányig – Art President esettanulmány

Az ötlettől a sikeres kampányig – Art President esettanulmány

~6 perc

Hogyan segítsd az ügyfeleidet abban, hogy elérjék a céljukat?

Egyik ügyfélünk, azzal a kéréssel fordult hozzánk, hogy segítsük a láthatóságát az online térben és növeljük az eladásait. De hogyan lássunk hozzá egy ilyen folyamatnak? Mik a pontos kérések, mi a cél, mindez milyen struktúrával és stratégiával valósítható meg? Esettanulmányunkban ezekre a kérdésekre keressük és adjuk meg a választ.

 

Mivel állunk szemben?

Adott egy egyedi tervezésű, európai gyártmányú bútorokat forgalmazó cég, akinek kérése az volt, hogy segítsük az online és offline eladások gyarapítását és a márka ismertségét. A bútor piacon nagy, multinacionális versenytársak (Ikea, Mömax, XXLutz, Jysk) mozognak, ezért átgondolt stratégiára és olyan grafikai világra volt szükség, amivel a márka ki tud tűnni a többi bútorcég közül. Meg kellett találjuk azt a szűk célközönséget, akit egyedi üzenetekkel és vizualitással el tudunk érni és meg tudunk szólítani.

 

Mik a célok?

Körvonalaztuk a célokat, amik a következők voltak a kampány során:

  • brandépítés
  • a követők számának növelése a social media platformokon (Facebook és Instagram)
  • az eladások gyarapítása a webshopon keresztül
  • offline vásárlások növelése a bemutatóteremben

Mivel már egy működő webáruházról volt szó, a célcsoport meghatározást adat alapon valósítottuk meg, elemezve a korábbi vásárlási számokat a Google Analytics és a Facebook hirdetéskezelőjének segítségével.

 

Hogyan zajlott a kampányok tervezése és lebonyolítása?

Egy kampány megvalósításához az első és legfontosabb pont, hogy átgondoljuk a megvalósítás lépéseit.

Mi a következő lépések mentén haladtunk:

  1. Közösségi média terv elkészítése
    1. Célcsoport meghatározása
    2. A kommunikációs üzenetek/tematikák meghatározása
    3. vizuális stílus/arculat megtervezése
    4. Fő KPI-ok meghatározása
  2. Közösségi média kommunikáció elindítása
  3. PPC kampányok indítása
  4. Posztok és a PPC kampányok monitoringja/tesztelése

Az Art President esetében kétféle célcsoportot határoztunk meg. Korábban egy célcsoport volt, de a termékek milyensége miatt érdemes volt bővíteni azt.

 

A kommunikációs üzenetek és tematikák meghatározása 

A közösségi média felületeken egy jól átgondolt tartalommarketinget szerettünk volna megvalósítani. Folyamatos minőségi posztokkal kommunikáltunk, amik egyrészt felkeltik a célcsoport figyelmét, másrészt az edukatív tartalmak lévén segítenek a szakértői szerep kialakításában.

Brandépítő tartalmak is készültek, amelyek a bizalmat növelik a célcsoportban. Szlogennel nem rendelkezett ügyfelünk, ezért az is kitaláltunk.

“Lakásunk velünk együtt lesz otthon!”- utalva a célközönség elengedhetetlen szerepére otthonuk kialakításában.

Vizuális stílus és arculat megtervezése

A cég nem rendelkezett arculati kézikönyvvel, így szabad kezet kaptunk, és igyekeztünk egy letisztult, elegáns és minimalista vonalat létrehozni pasztell színvilággal. A statikus képeken kívül, célunk volt videós tartalmakkal is érdekessé tenni a közösségi oldalakat, visszaadva az Art President életérzést a közönség számára, amely a komfortról, a kényelemről és a minőségről szól. Mindegyik platformon sikeresen teljesítettek a már új stílusú posztok, a videók kiemelkedő eredményeket mutattak az Instagramon.

Mik voltak a fő KPI-ok?

A marketing stratégia kialakításánál kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy megvalósítható és időben jól mérhető célokat tűzzünk ki. Mivel két fő célunk volt, ezért ezekhez külön-külön KPI-okat határoztunk meg. A célokat egy 6 hónapos időintervallumra határoztuk meg.

Figyelembe vettük, hogy az Art President termékei nem impulzív termékek, ezért hosszabb a vásárlásig vezető út. Folyamatosan szükséges a minőségi anyagok gyártása, és az állandó kommunikáció a célcsoporttal.

 

A közösségi médiában futó kampányok költségstruktúrája 

Költségstruktúrát úgy osztottuk fel a PPC kampányok esetében, hogy a teljes költségkeret 50%-át a Facebook kampányokra, 50%-át pedig Google Ads kampányokra fordítottuk.

 

Facebook kampány struktúra a következő módon épült fel

A Facebook és Instagram kampányok esetében egy olyan funnelt alakítottunk ki, aminek az alapja a márkaismertséget növelő kampányok és a tartalommarketing. A konverzió alapú kampányok fókuszát pedig a már korábban interakcióba lépett látogatókból alkotott remarketing listákra építettük.

A remarketing célközönséget folyamatos tesztelések mellett állítottunk össze, végeredményben, 30 napos idősáv volt a legideálisabb a remarketing listák összeállításánál.

A Facebook kampányokat pontos analitikával követtük nyomon szem előtt tartva a kitűzött KPI-okat.

 

Google Ads kampány struktúra a következő módon épült fel

A cél a vásárlásra ösztönzés, ezért többféle Google Ads kampányt alkalmaztunk. Pontos és folyamatos analitikával szem előtt tartottuk a legfontosabb KPI-okat. Mértük a vásárlások darabszámát, a kosárértéket és azt, milyen megtérüléssel futnak a kampányok. A kezdetben öt- és hatszoros megtérüléssel teljesítettek, majd a kampány időszak végére a hússzorosára nőttek.

 

Lássuk a végeredményt!

Az együttműködés elsődleges céljai tehát, a márkaismertség és a webshopon keresztüli vásárlásra ösztönzések voltak. Az Instagram korábban kihasználatlan volt, ezen változtattunk, hogy a kampányok még hatékonyabbak lehessenek.

A bevezetett közösségi média megoldásoknak köszönhetően az Art President mutatószámaiban az alábbi változások történtek:

  • Posztok összesített elérése 33,9% növekedést mutatnak
  • Egy posztra érkező reakciók száma 133,3%-kal nőtt
  • A Facebook oldal követőinek száma 40%-kal nőtt az együttműködés óta
  • Az árbevétel 105%-kal nőtt
  • A webshop vásárlások száma 40%-kal nőttet átlagosan, de a novemberi hónapban a márciusi bázis hónaphoz viszonyítva megduplázódott
  • Az offline vásárlások 35%-kal nőttek meg az együttműködés óta
  • Az átlagos kosárérték 32%-kal nőtt

Reméljük, hasznosnak találtad az összefoglalónkat és lesz olyan pontja, amely számodra is újdonság vagy érdekesség és be tudod építeni a saját marketing folyamataidba! Ha viszont kérdések merültek fel benned, vagy új érzed, hogy segítség kell az online marketing folyamataid optimalizálásában, akkor keress minket bizalommal!

A kampányunk elismeréseként a Marketing Diamond Awards díját is bezsebeltük 2022-ben.