Üvöltsön a márkád válság idején is!  Különben bajban leszel…

Üvöltsön a márkád válság idején is! Különben bajban leszel…

~6 perc

“Mindig a marketingen vágnak először”😒

“Úgyis csak pénzkidobás, alig térül meg”. Rengeteg ilyen és ehhez hasonló tévhitet lehet hallani az utóbbi időkben a közelgő válság miatt. Netán neked is megfordultak ezek a fejedben? Akkor itt az ideje elhessegetni ezeket a – márkádra nézve – toxikus gondolatokat, ugyanis ilyen hozzáállással hamar hoppon maradhatsz azon versenytársaiddal szemben, akik ahelyett, hogy elzárnák a marketing csapot, inkább tekernek egyet rajta és élvezik a befektetett pénz és energia gyümölcsét.

(Nem, ezt nem azért mondjuk, mert marketing ügynökség vagyunk, hanem azért, mert a COVID alatt a saját bőrünkön tapasztaltuk meg, hogy miért éri meg még jobban ráfeküdni a marketingre.)

Miért olyan fontos, hogy folytasd marketing tevékenységedet?

Nincs itt semmi titok: válság van.

Méghozzá egy egész társadalmat érintő recesszió idejét éljük, ahol a piac drasztikusan át fog alakulni: csökken a fogyasztói réteg, eladóból ugyanannyi marad, vagy éppen egyre több lesz, ami  azt eredményezi, hogy a keresleti piac átalakul kínálati piaccá.

Viszont ez nem jelenti azt, hogy nem lesznek fogyasztók. Csupán szűkül a potenciális vásárlók köre, ezért a cégeknek egyre nagyobb harcot kell majd vívni a fogyasztók figyelméért. A figyelmet pedig mivel lehet elérni? Bizony, marketinggel!

Természetesen nem szabad csak az új vásárlókra gondolni, hanem a már meglévőkre is, ugyanis ismerjük az örök érvényű mondást, miszerint egy meglévő vásárlót sokkal olcsóbb megtartani, mint újat szerezni. Őket pedig mivel tarthatod meg? Igen, marketinggel! 

Itt gondolunk például a különböző loyalty (hűség) programokra, vásárlói csoportokra – így tudsz egy közösséget építeni márkád köré –  és az erősebb ügyfél kommunikációra is, amitől vásárlóid érzik, hogy valóban fontosak a számodra.

A fentiekből láthatod, hogy válság idején a legrosszabb amit tehetsz az az, hogy elzárod a marketing csapot és csak várod, hogy magától történjen a csoda (spoiler, nem fog). Különben is, nem akkor a legkönnyebb előnyt szerezni, mikor a többiek megállnak?

Nézzük meg, milyen lehetőségeid vannak:

Az alábbi ábrán lerajzoltunk neked négy lehetséges forgatókönyvet, amire számíthatsz az elkövetkezendő időszakban válság idején.

A legrosszabb amit tehetsz, hogy leállítod a marketinged, és a költségvetésed leredukálod a 0-ra – ez lehetne akár a gyors halál szótári definíciója is. Nem vagy a végletek embere, úgyhogy inkább “csak” csökkented a kereted? Lehet, hogy ezzel egy rövid ideig eléldegélsz, de a végeredmény sajnos ugyanaz lesz mint az előbbi esetben.

Ha a bölcsebb kategóriába tartozol, emelsz a marketing büdzséden. Viszont el kell keserítsünk: csodát ne várj, ezzel csak szinten tudod tartani ismeretséged, megítélésed és klienseid mennyiségét.

Amennyiben viszont előrelátó vagy és szeretnél a válság idején is megmaradni az emberek fejében, sőt, még több ügyfelet szerezni, akkor tolsz egy jó nagyot a marketing szekeren, és vállad felett visszanézve láthatod a mögötted kullogó versenytársaid, ahogy szépen lemaradnak! A lényeg, hogy a csökkenő piaci tortából minél nagyobb szelet legyen a tiéd!

6 dolog, ami nélkül el se kezdd! 👇

Az előkészületek…

1.Pozitív hozzáállás!

Az elmúlt évek nem kíméltek minket semmilyen szempontból, a bizonytalanság és feszültség sajnos a mindennapjaink része lett. Azonban nekünk muszáj pozitívnak maradnunk, alkalmazkodnunk a kialakult gazdasági környezethez, és  megpróbálni kihozni a helyzetből a legjobbat!

2.Fektesd le újra az alapokat: elő a marketingstartégiával, itt az ideje a jelenlegi helyzethez igazítani azt!

Ugye neked is van egy átgondolt marketing és értékesítési stratégiád, ami mentén eddig dolgoztál? Nincs, mert ment ez eddig érzésből is? Az lehet, mert egy növekvő gazdasági piacon lehet, hogy szerencséd volt. Most viszont itt az ideje, hogy végre tudatosan kezeld a marketinget, adatalapú döntéseket hozz és tudd, hogy merre kell menni. Ha esetleg segítségre lenne ebben szükséged, akkor nézd meg online marketing szolgáltatásainkat, hogy segíthessünk. A megváltozott gazdasági és piaci helyzet újragondolt stratégiát és alkalmazkodást igényel. Gondold át újra célcsoportodat, azt, hogy mely felületeken a legaktívabb, milyen tartalmakat kedvelnek a legjobban és erősítsd meg bennük azt is, hogy mitől más a te márkád mint a többi, valamint emeld ki, hogy milyen problémáikra tudod TE nyújtani a legjobb megoldást.

3.Tökéletesítsd honlapod, állítsd be jól az analitikát!

Teszteld le honlapod funkcióit töviről-hegyire, minden eszközön, minden lehetséges variációban – ugyanis a reszponzivitás különösen fontos mai világunkban, ahol a felhasználók nagy része telefonon böngészik. A Google Analytics segítségével megismerheted az oldaladon végbemenő tevékenységeket: megtudhatod például, hogy honnan érkeznek a vásárlók az oldaladra, hogyan viselkednek (honnan-hova kattintanak) az emberek, mely termékek a legérdekesebbek, és melyek azok, amiket nem vesznek meg. Mik azok a jellegzetes viselkedési funnelek, amin végigmennek a látogatók, mielőtt elvégzik a számodra fontos konverziót.

4.Alkosd meg valaha volt legjobb ajánlataidat!

Gondold át, hogy milyen új szolgáltatásokat/termékeket vagy éppen termékcsomagokat tudsz összeállítani, amik ár-értékben jobbak lesznek mint amiket most biztosítasz. Erre mindenképp fektess nagy hangsúlyt, ugyanis a jövőben fontos lesz, hogy még több értéket adj minimum ugyanannyi pénzért mint most kapnak tőled az emberek. Jegyezd meg, hogy a jó marketing alapja a jó ajánlat a vásárlók felé. Ha ez nincs rendben, akkor lehet a te marketing tevékenységed bika erős, az sajnos nem lesz eredményes.

A gyakorlatban pedig…

5.Készíts minél több, a célcsoportod számára releváns tartalmat!

Itt az ideje még több contentet csinálni, minél aktívabban jelen lenni a különböző felületeken. Mi ezeket ajánljuk:

  • poszt a social média platformokon (tessék a TikTok-ra is gondolni!)
  • blogcikk (etesd a Google-t, hogy a potenciális vevők könnyen rád találjanak!)
  • videós tartalmak
  • podcast (aranykorát éli a podcast!)

6.Biztosíts még több elérést hirdetésekkel, maradj a köztudatban!

Semmiképp se lődd le a hirdetéseket, sőt, most még inkább rá kell állnod a Facebook, Instagram, Google Ads, TikTok hirdetésekre, hogy minél több embert elérhess, így növelve az előnyödet versenytársaiddal szemben. A jól megtervezett, válság idején is fenntartott kommunikáció mindig kifizetődik, míg márkád elcsendesítése nem csak rövid, de hosszú távon is romba dönti az eddig befektetett munkádat. Gondolj arra, hogy mikor rendeződik majd a gazdasági helyzet, a vásárlók azt a márkát fogják ösztönszerűen választani, ami a tudatukban jelen maradt. Ráadásul a többi márka elcsendesedése idején a fogyasztók elérése olcsóbb, így te még hangosabb lehetsz.

Kitartásodnak pozitív üzenete is van

Az anyagiak mellett lelki előnye is van annak, ha nem hátrálsz meg a megváltozott gazdasági körülményektől. Eltökéltségeddel azt is sugárzod hogy márkád erős, kitartó és megbízható – ezek pedig mind olyan értékek, amiket az emberek a nehéz,kiszámíthatatlan időkben keresnek és sokat nyom a latba, ugyanis ez stabilitást sugároz, ami vonzó számukra.

Mostanra reméljük benned is megszilárdult az a gondolat, hogy recesszió idején a legrosszabb, amit márkáddal tehetsz, hogy leállítod a marketing tevékenységeket. Ne feledd, hogy az elcsendesülő (=rossz döntést hozó) márkák márkaismertséget veszítenek, míg a hangosabbak túlélnek, sőt a csend miatt még hangosabbak lehetnek.

Szeretnéd te is hallatni márkád hangját? Akkor kérj ajánlatot online marketing szolgáltatásunkra, és harsogjuk be együtt a recesszióval beköszöntő űrt!